ΤΟΥΡΚΙΑ: DEA (Drug Enforcement Agency)
ΤΟΥΡΚΙΑ: Όπλα σε Συρία και Λιβύη με «Αντάλλαγμα» Πετρέλαιο
Την εντολή για τον έλεγχο του φορτηγού πλοίου έδωσε το κλιμάκιο της DEA (Drug Enforcement Agency) στην Αθήνα.
Μια σκοτεινή υπόθεση «ανταλλακτικού εμπορίου» αποκαλύπτει η έρευνα για τo πλοίο Haddad 1, το οποίο εντοπίστηκε την 1η Σεπτεμβρίου νοτιοανατολικά της Κρήτης φορτωμένο με όπλα και σφαίρες.
Κεντρικό ρόλο φέρεται να διαδραματίζουν Έλληνες «επιχειρηματίες», οι οποίοι τροφοδοτούν με όπλα και λαθραία τσιγάρα Συρία και Λιβύη και σε αντάλλαγμα φορτώνουν «μαύρο» πετρέλαιο σε μικρά δεξαμενόπλοιά τους. Ερευνα για τη δράση τους διεξάγουν Αμερικανοί και Έλληνες αξιωματούχοι, η Αρχή για το «ξέπλυμα», ενώ η δικαστική διερεύνηση ανετέθη στην 1η ανακρίτρια Ηρακλείου. Η υπόθεση έχει και χαρακτηριστικά διπλωματικού - στρατιωτικού θρίλερ.
Τα τουρκικής κατασκευής πυρομαχικά και όπλα φορτώθηκαν στο Ισκεντερούν (Αλεξανδρέττα) της Νοτιοανατολικής Τουρκίας και θα κατέληγαν σε ένοπλες ισλαμιστικές ομάδες, πιθανόν στην οργάνωση «Libya Dawn», η οποία ελέγχει το λιμάνι της Μιζουράτα.
Ο εκπρόσωπος του Τουρκικού υπ. Εξωτερικών διευκρίνισε σε συνέντευξη Τύπου ότι η χώρα του ελέγχει σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ τις εξαγωγές όπλων, ενώ την υπόθεση παρακολουθούν από την πρώτη στιγμή Ελληνες διπλωμάτες.
Το Haddad 1 φέρεται να διαχειρίζεται εταιρεία «φάντασμα» με έδρα την Ακτή Μιαούλη. Αμερικανοί και Ευρωπαίοι τη θεωρούν ύποπτη για διακίνηση όπλων και ναρκωτικών (πράγματι στο πλοίο βρέθηκε ειδική κρύπτη για τη μεταφορά ναρκωτικών), ενώ η Frontex την εμπλέκει σε υποθέσεις διακίνησης μεταναστών από τα νοτιοανατολικά παράλια της Τουρκίας στην Ιταλία.
Την εντολή για τον έλεγχο του φορτηγού πλοίου έδωσε το κλιμάκιο της DEA (Drug Enforcement Agency) στην Αθήνα, ενώ στην Ελλάδα πλοία της εταιρείας φορτωμένα με λαθραία τσιγάρα κατασχέθηκαν σε πρόσφατες επιχειρήσεις του Λιμενικού Σώματος στην Πελοπόννησο. Συνδρομή στην έρευνα αναμένεται να παράσχει και η Europol. Αξιωματούχοι της υπηρεσίας αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες στη χώρα.
Το ρεσάλτο του λιμενικού
Από τα δικαστικά έγγραφα προκύπτει ότι το ρεσάλτο των ανδρών του Λιμενικού στο Haddad 1 έγινε ξημερώματα της 1ης Σεπτεμβρίου, 20 μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας. Την επιχείρηση περιγράφει σε κατάθεσή του άνδρας των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού: «Βρισκόμασταν στο Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) 070 όταν πήραμε εντολή να ελέγξουμε το υπό σημαία Βολιβίας φορτηγό πλοίο κοντά στην περιοχή Κουφονησίου. Επικοινωνήσαμε μέσω ασυρμάτου με τον καπετάνιο και του ζητήσαμε να επιβιβαστεί ομάδα ΚΕΑ (Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών) για έλεγχο. Μας απάντησε θετικά και άρχισε η διαδικασία επιβίβασης».
Στην ίδια κατάθεση ο άνδρας του Λιμενικού περιγράφει πως «όταν ο καπετάνιος ενημερώθηκε ότι στο πλοίο θα επιβιβαζόταν και τελωνειακός για έλεγχο των εμπορευματοκιβωτίων αντέδρασε έντονα και μας είπε ότι θα ενημερώσει τον πλοιοκτήτη, πράγμα που έκανε άμεσα. Αυτό είχε αποτέλεσμα να αλλάξει η συμπεριφορά του καθώς άρχισε να αντιδρά αρνητικά».
Το Haddad ξεκίνησε το ταξίδι του, μέσα Ιουλίου, από το Ισκεντερούμ της Τουρκίας και αφού παρέμεινε ανοιχτά της Αμμοχώστου, έβαλε πλώρη για τη Μιζουράτα ενάμιση μήνα αργότερα.
«Ναυτολογήθηκα στο πλοίο Haddad 1 με σημαία Βολιβίας στις 6 Ιουνίου 2015 ως ναύτης στη Φαμαγκούστα (Αμμόχωστο) της Κύπρου. Από εκεί πήγαμε στο Τομπρούκ της Λιβύης και μετά στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Εκεί, αλλάξαμε πλήρωμα και καπετάνιο. Φορτώσαμε 12 κοντέινερ, φτάσαμε στο Ισκεντερούμ, μείναμε περίπου 25 ημέρες εκεί, φορτώσαμε κάποια κοντέινερ ακόμα και φύγαμε για τη Μιζουράτα της Λιβύης», αναφέρει στην κατάθεσή του 22χρονος Ινδός ναύτης. Προφυλακίστηκε όπως και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος, μετά την απολογία του στον ανακριτή Ηρακλείου.
Τα κοντέινερ με τα όπλα φορτώθηκαν την 27η Αυγούστου στην Αλεξανδρέττα και τοποθετήθηκαν στο αμπάρι του πλοίου με τρόπο ώστε να είναι δύσκολο ή αδύνατο να ελεγχθούν. Σύμφωνα με τις πλαστές φορτωτικές, περιείχαν είδη οικιακής χρήσης και πλαστικό υλικό. Ωστόσο, στον έλεγχο βρέθηκαν 4.881 τουρκικές κυνηγετικές καραμπίνες, μάρκας «Torun» και 491.950 σφαίρες 9 mm.
Σύμφωνα με τους οπλουργούς της Ελληνικής Αστυνομίας, τα όπλα είχαν τροποποιηθεί ώστε να δέχονται οκτώ αντί για ένα φυσίγγια, ενώ διέθεταν βάσεις στήριξης για σκοπευτικές διόπτρες - λέιζερ, φλογοκρύπτες κ.ά. Τα υπόλοιπα κοντέινερ περιείχαν 2,5 εκατομμύρια αδασμολόγητα πακέτα τσιγάρα ελληνικής καπνοβιομηχανίας.
Παιχνίδι «πλοιοκτησίας»
Από τα πλαστά έγγραφα που βρέθηκαν στη γέφυρα προέκυπτε ότι πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν η Haddad Shipping CO S.A. με έδρα την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, ενώ ως διαχειρίστρια εταιρεία εμφανιζόταν ναυτιλιακή με επωνυμία Phoenicia Maritime LLC και έδρα το λιμάνι Ταρτούς της Συρίας. Και ενώ σε ορισμένα έγγραφα το πλοίο εμφανίζεται να πλέει υπό σημαία Βολιβίας άλλα το δείχνουν νηολογημένο στο Παναμά.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην έρευνα, το διάστημα πριν από τα επίμαχα ταξίδια, ως διαχειρίστρια εταιρεία του Haddad 1 εμφανιζόταν ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά. Πρόκειται για εταιρεία - «φάντασμα» πίσω από την οποία έχουν προκύψει ενδείξεις ότι κρύβεται δίκτυο Ελλήνων λαθρεμπόρων που μεταφέρουν κυρίως όπλα και λαθραία τσιγάρα στη Συρία και τη Λιβύη με αντάλλαγμα «μαύρο» πετρέλαιο που φορτώνουν σε στόλο δεξαμενόπλοιών τους. Η εν λόγω ναυτιλιακή συγκαταλέγεται σε κατάλογο εταιρειών (συντάχθηκε το 2013 από Μη Κυβερνητική Οργάνωση των ΗΠΑ) που στη διάρκεια του 2012 πραγματοποίησαν μεταφορές όπλων από την Οδησσό προς τα λιμάνια της Συρίας, Tartus, Al Ladaqiyah και Baniyas.
Σύνδεση με άλλες υποθέσεις
Νεότερες πληροφορίες συνδέουν την υπόθεση μεταφοράς όπλων σε Συρία και Λιβύη με πρόσφατες επιχειρήσεις του Λιμενικού νοτίως της Πελοποννήσου. Πηγή της «Κ» αποκαλύπτει ότι η εταιρεία - φάντασμα της Ακτής Μιαούλη διαχειρίζεται το πλοίο με σημαία Τανζανίας, που εντοπίστηκε τον Φεβρουάριο του 2015 ανοικτά της Κορώνης να μεταφέρει 6.000 χαρτοκιβώτια λαθραίων τσιγάρων. Στην επιχείρηση συμμετείχε ελικόπτερο του Λιμενικού, ενώ για την υπόθεση είχε προβεί σε δημόσια δήλωση ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Θοδωρής Δρίτσας.
Επιπλέον, το ίδιο κύκλωμα φέρεται να σχετίζεται και με λαθρεμπορικό πλοίο που εντοπίστηκε, τον Απρίλιο, ανοικτά του ακρωτηρίου "Κηπούλα" στην Καλαμάτα, φορτωμένο με 10.760 κιβώτια λαθραίων τσιγάρων. Στο πλαίσιο της έρευνας μάλιστα, οι λιμενικές αρχές της Μάλτας προχώρησαν σε κατάσχεση δεξαμενόπλοιου που, όπως διαπιστώθηκε, είχε ανεφοδιάσει με καύσιμο το φορτηγό πλοίο ανοικτά των ελληνικών ακτών.
Αξιολογούνται πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες οι επικεφαλής του λαθρεμπορικού δικτύου διατηρούν προσβάσεις σε εργοστάσιο παρασκευής πλαστών - λαθραίων τσιγάρων, με έδρα τα Κατεχόμενα.
(Πηγή: Καθημερινή)
http://www.energia.gr
http://dia-kosmos.blogspot.gr/
Την εντολή για τον έλεγχο του φορτηγού πλοίου έδωσε το κλιμάκιο της DEA (Drug Enforcement Agency) στην Αθήνα.
Μια σκοτεινή υπόθεση «ανταλλακτικού εμπορίου» αποκαλύπτει η έρευνα για τo πλοίο Haddad 1, το οποίο εντοπίστηκε την 1η Σεπτεμβρίου νοτιοανατολικά της Κρήτης φορτωμένο με όπλα και σφαίρες.
Κεντρικό ρόλο φέρεται να διαδραματίζουν Έλληνες «επιχειρηματίες», οι οποίοι τροφοδοτούν με όπλα και λαθραία τσιγάρα Συρία και Λιβύη και σε αντάλλαγμα φορτώνουν «μαύρο» πετρέλαιο σε μικρά δεξαμενόπλοιά τους. Ερευνα για τη δράση τους διεξάγουν Αμερικανοί και Έλληνες αξιωματούχοι, η Αρχή για το «ξέπλυμα», ενώ η δικαστική διερεύνηση ανετέθη στην 1η ανακρίτρια Ηρακλείου. Η υπόθεση έχει και χαρακτηριστικά διπλωματικού - στρατιωτικού θρίλερ.
Τα τουρκικής κατασκευής πυρομαχικά και όπλα φορτώθηκαν στο Ισκεντερούν (Αλεξανδρέττα) της Νοτιοανατολικής Τουρκίας και θα κατέληγαν σε ένοπλες ισλαμιστικές ομάδες, πιθανόν στην οργάνωση «Libya Dawn», η οποία ελέγχει το λιμάνι της Μιζουράτα.
Ο εκπρόσωπος του Τουρκικού υπ. Εξωτερικών διευκρίνισε σε συνέντευξη Τύπου ότι η χώρα του ελέγχει σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ τις εξαγωγές όπλων, ενώ την υπόθεση παρακολουθούν από την πρώτη στιγμή Ελληνες διπλωμάτες.
Το Haddad 1 φέρεται να διαχειρίζεται εταιρεία «φάντασμα» με έδρα την Ακτή Μιαούλη. Αμερικανοί και Ευρωπαίοι τη θεωρούν ύποπτη για διακίνηση όπλων και ναρκωτικών (πράγματι στο πλοίο βρέθηκε ειδική κρύπτη για τη μεταφορά ναρκωτικών), ενώ η Frontex την εμπλέκει σε υποθέσεις διακίνησης μεταναστών από τα νοτιοανατολικά παράλια της Τουρκίας στην Ιταλία.
Την εντολή για τον έλεγχο του φορτηγού πλοίου έδωσε το κλιμάκιο της DEA (Drug Enforcement Agency) στην Αθήνα, ενώ στην Ελλάδα πλοία της εταιρείας φορτωμένα με λαθραία τσιγάρα κατασχέθηκαν σε πρόσφατες επιχειρήσεις του Λιμενικού Σώματος στην Πελοπόννησο. Συνδρομή στην έρευνα αναμένεται να παράσχει και η Europol. Αξιωματούχοι της υπηρεσίας αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες στη χώρα.
Το ρεσάλτο του λιμενικού
Από τα δικαστικά έγγραφα προκύπτει ότι το ρεσάλτο των ανδρών του Λιμενικού στο Haddad 1 έγινε ξημερώματα της 1ης Σεπτεμβρίου, 20 μίλια νοτιοανατολικά της Ιεράπετρας. Την επιχείρηση περιγράφει σε κατάθεσή του άνδρας των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού: «Βρισκόμασταν στο Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) 070 όταν πήραμε εντολή να ελέγξουμε το υπό σημαία Βολιβίας φορτηγό πλοίο κοντά στην περιοχή Κουφονησίου. Επικοινωνήσαμε μέσω ασυρμάτου με τον καπετάνιο και του ζητήσαμε να επιβιβαστεί ομάδα ΚΕΑ (Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών) για έλεγχο. Μας απάντησε θετικά και άρχισε η διαδικασία επιβίβασης».
Στην ίδια κατάθεση ο άνδρας του Λιμενικού περιγράφει πως «όταν ο καπετάνιος ενημερώθηκε ότι στο πλοίο θα επιβιβαζόταν και τελωνειακός για έλεγχο των εμπορευματοκιβωτίων αντέδρασε έντονα και μας είπε ότι θα ενημερώσει τον πλοιοκτήτη, πράγμα που έκανε άμεσα. Αυτό είχε αποτέλεσμα να αλλάξει η συμπεριφορά του καθώς άρχισε να αντιδρά αρνητικά».
Το Haddad ξεκίνησε το ταξίδι του, μέσα Ιουλίου, από το Ισκεντερούμ της Τουρκίας και αφού παρέμεινε ανοιχτά της Αμμοχώστου, έβαλε πλώρη για τη Μιζουράτα ενάμιση μήνα αργότερα.
«Ναυτολογήθηκα στο πλοίο Haddad 1 με σημαία Βολιβίας στις 6 Ιουνίου 2015 ως ναύτης στη Φαμαγκούστα (Αμμόχωστο) της Κύπρου. Από εκεί πήγαμε στο Τομπρούκ της Λιβύης και μετά στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Εκεί, αλλάξαμε πλήρωμα και καπετάνιο. Φορτώσαμε 12 κοντέινερ, φτάσαμε στο Ισκεντερούμ, μείναμε περίπου 25 ημέρες εκεί, φορτώσαμε κάποια κοντέινερ ακόμα και φύγαμε για τη Μιζουράτα της Λιβύης», αναφέρει στην κατάθεσή του 22χρονος Ινδός ναύτης. Προφυλακίστηκε όπως και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος, μετά την απολογία του στον ανακριτή Ηρακλείου.
Τα κοντέινερ με τα όπλα φορτώθηκαν την 27η Αυγούστου στην Αλεξανδρέττα και τοποθετήθηκαν στο αμπάρι του πλοίου με τρόπο ώστε να είναι δύσκολο ή αδύνατο να ελεγχθούν. Σύμφωνα με τις πλαστές φορτωτικές, περιείχαν είδη οικιακής χρήσης και πλαστικό υλικό. Ωστόσο, στον έλεγχο βρέθηκαν 4.881 τουρκικές κυνηγετικές καραμπίνες, μάρκας «Torun» και 491.950 σφαίρες 9 mm.
Σύμφωνα με τους οπλουργούς της Ελληνικής Αστυνομίας, τα όπλα είχαν τροποποιηθεί ώστε να δέχονται οκτώ αντί για ένα φυσίγγια, ενώ διέθεταν βάσεις στήριξης για σκοπευτικές διόπτρες - λέιζερ, φλογοκρύπτες κ.ά. Τα υπόλοιπα κοντέινερ περιείχαν 2,5 εκατομμύρια αδασμολόγητα πακέτα τσιγάρα ελληνικής καπνοβιομηχανίας.
Παιχνίδι «πλοιοκτησίας»
Από τα πλαστά έγγραφα που βρέθηκαν στη γέφυρα προέκυπτε ότι πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν η Haddad Shipping CO S.A. με έδρα την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, ενώ ως διαχειρίστρια εταιρεία εμφανιζόταν ναυτιλιακή με επωνυμία Phoenicia Maritime LLC και έδρα το λιμάνι Ταρτούς της Συρίας. Και ενώ σε ορισμένα έγγραφα το πλοίο εμφανίζεται να πλέει υπό σημαία Βολιβίας άλλα το δείχνουν νηολογημένο στο Παναμά.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην έρευνα, το διάστημα πριν από τα επίμαχα ταξίδια, ως διαχειρίστρια εταιρεία του Haddad 1 εμφανιζόταν ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά. Πρόκειται για εταιρεία - «φάντασμα» πίσω από την οποία έχουν προκύψει ενδείξεις ότι κρύβεται δίκτυο Ελλήνων λαθρεμπόρων που μεταφέρουν κυρίως όπλα και λαθραία τσιγάρα στη Συρία και τη Λιβύη με αντάλλαγμα «μαύρο» πετρέλαιο που φορτώνουν σε στόλο δεξαμενόπλοιών τους. Η εν λόγω ναυτιλιακή συγκαταλέγεται σε κατάλογο εταιρειών (συντάχθηκε το 2013 από Μη Κυβερνητική Οργάνωση των ΗΠΑ) που στη διάρκεια του 2012 πραγματοποίησαν μεταφορές όπλων από την Οδησσό προς τα λιμάνια της Συρίας, Tartus, Al Ladaqiyah και Baniyas.
Σύνδεση με άλλες υποθέσεις
Νεότερες πληροφορίες συνδέουν την υπόθεση μεταφοράς όπλων σε Συρία και Λιβύη με πρόσφατες επιχειρήσεις του Λιμενικού νοτίως της Πελοποννήσου. Πηγή της «Κ» αποκαλύπτει ότι η εταιρεία - φάντασμα της Ακτής Μιαούλη διαχειρίζεται το πλοίο με σημαία Τανζανίας, που εντοπίστηκε τον Φεβρουάριο του 2015 ανοικτά της Κορώνης να μεταφέρει 6.000 χαρτοκιβώτια λαθραίων τσιγάρων. Στην επιχείρηση συμμετείχε ελικόπτερο του Λιμενικού, ενώ για την υπόθεση είχε προβεί σε δημόσια δήλωση ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Θοδωρής Δρίτσας.
Επιπλέον, το ίδιο κύκλωμα φέρεται να σχετίζεται και με λαθρεμπορικό πλοίο που εντοπίστηκε, τον Απρίλιο, ανοικτά του ακρωτηρίου "Κηπούλα" στην Καλαμάτα, φορτωμένο με 10.760 κιβώτια λαθραίων τσιγάρων. Στο πλαίσιο της έρευνας μάλιστα, οι λιμενικές αρχές της Μάλτας προχώρησαν σε κατάσχεση δεξαμενόπλοιου που, όπως διαπιστώθηκε, είχε ανεφοδιάσει με καύσιμο το φορτηγό πλοίο ανοικτά των ελληνικών ακτών.
Αξιολογούνται πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες οι επικεφαλής του λαθρεμπορικού δικτύου διατηρούν προσβάσεις σε εργοστάσιο παρασκευής πλαστών - λαθραίων τσιγάρων, με έδρα τα Κατεχόμενα.
(Πηγή: Καθημερινή)
http://www.energia.gr
http://dia-kosmos.blogspot.gr/
ΤΟΥΡΚΙΑ: DEA (Drug Enforcement Agency)
Reviewed by diaggeleas
on
3.2.21
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Παρακαλώ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και να είστε κόσμιοι στις εκφράσεις σας. Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο με γκρικλις και ξένη γλώσσα θα διαγράφετε. Ευχαριστώ!