Τα φορτηγά της MIT στην Ελλάδα
Το άρθρο αυτό αποτελεί έργο συλλογικής εργασίας υπό το «Πρόγραμμα ΕΝΥΩ».
Αφορμή για αυτό το άρθρο μας στάθηκε το βιβλίο του Μανώλη Ηλιάδη «Οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες και η ΜΙΤ – Τόμος Α» όπου στο κεφάλαιο περί επιχειρήσεων της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών, της MIT (Millî İstihbarat Teşkilatı, Εθνικός Οργανισμός Πληροφοριών), περιέχει μία ενδιαφέρουσα κατασκοπευτική τακτική.
Αρχικά, παραθέτουμε το απόσπασμα από το βιβλίου του Μ. Ηλιάδη ώστε να είναι κατανοητό σε όλους τους αναγνώστες μας το σε τι αναφερόμασταν στην εισαγωγή του άρθρου μας.
«Στις συνήθεις μεθόδους των Τούρκων κατατάσσεται ακόμη και η χρήση φορτηγών TIR, τα οποία φροντίζουν να στέλνουν σε δρομολόγια συγκεκριμένου ενδιαφέροντος, ιδιαίτερα στη Θράκη. Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν επισημανθεί δεκάδες φορτηγών σταθμευμένων σε χωριά της Θράκης και σε διάφορα πλατώ, παρά το γεγονός ότι πρέπει να σταθμεύουν σε προκαθορισμένα σημεία, να ακολουθούν συγκεκριμένα δρομολόγια κλπ.
Φυσικά, πέραν της δυνατότητας αναγνωρίσεως οδών και της επισημάνσεως των κινήσεων ελληνικών δυνάμεων, συνιστούν ένα κατάλληλο μέσο για μεταφορά ταχυδρομείου, προπαγανδιστικού υλικού κλπ. Αρκετά από τα φορτηγά αυτά είναι εφοδιασμένα με CB’s και κινητά τηλέφωνα, που τους παρέχουν την δυνατότητα επικοινωνίας με ντόπιους συνεργάτες τους, ώστε να αποφεύγουν τους ελέγχους των ελληνικών αρχών, να συντονίζουν τα σημεία επαφών τους με συνεργάτες τους κλπ.
Μέχρι και το 1992 τουλάχιστον υπήρχαν πληροφορίες ότι η MIT είχε υπό τον έλεγχο της μία εταιρεία φορτηγών TIR τα οποία χρησιμοποιούσε σε διάφορες αποστολές, ενώ υπήρχαν ακόμη και πληροφορίες για χρήση Βουλγάρων οδηγών τουρκικής καταγωγής (από την τουρκική μειονότητα της Βουλγαρίας).
Την ίδια περίοδο, οι ελληνικές υπηρεσίες είχαν πληροφορίες για αποστολές όπλων προς τη Βοσνία μέσω των φορτηγών της εταιρείας και είχαν καταβάλει προσπάθειες για τη ματαίωση τέτοιων αποστολών, χωρίς όμως επιτυχία, δεδομένου ότι οι Τούρκοι είχαν αλλάξει τα δρομολόγια των αυτοκινήτων. Μετά την άνοδο στην εξουσία της φιλοτουρκικής βουλγαρικής κυβερνήσεως και την καλλιέργεια στενότερων σχέσεων με τα Σκόπια, τα φορτηγά της MIT μπορούσαν πλέον να ακολουθούν λιγότερο επικίνδυνα δρομολόγια και η επικίνδυνη διέλευση μέσω του ελληνικού εδάφους μπορούσε να αποφευχθεί.»
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι αυτό αφορά γεγονότα από 30 χρόνια πριν. Πως μπορούν να σχετίζονται με τη σημερινή Τουρκία; Να σας θυμίσουμε ένα εκ των μεγαλυτέρων σκανδάλων της σύγχρονης MIT από τον Ιούνιο του 2014 όταν έγινε έλεγχος σε κάποια φορτηγά που «δεν έπρεπε να ελεγχθούν» στα σύνορα Τουρκίας-Συρίας. Εκεί βρέθηκε ότι ήτο φορτηγά της MIT γεμάτα με βαρύ οπλισμό που προορίζονταν για την ισλαμική τρομοκρατική οργάνωση Αλ Κάιντα και το Ισλαμικό Κράτος στη Συρία. Βλέπετε μία σχετική φωτογραφία παρακάτω.
Παρά τις αποκαλύψεις και τη μεγάλη κάλυψη στο διεθνή τύπο, το αποτέλεσμα ήτο το αντίθετο απ’ ότι θα περίμενε κανείς γιατί ακόμα και ο Τούρκος εισαγγελέας που είχε εγκρίνει τον έλεγχο σε αυτά τα φορτηγά εφυλακίσθει από το καθεστώς Ερντογάν ως μέλος τρομοκρατικής οργάνωσης καθώς εκρίθη «μέλος» του κινήματος του Φετουλάχ Γκιουλέν που κατά το καθεστώς Ερντογάν αποτελεί τρομοκρατική οργάνωση.
Ο λόγος που αναφέραμε το παραπάνω περιστατικό δεν ήταν για να δείξουμε τη λογική του παραλόγου στο τουρκικό κράτος, αλλά για το ότι τα φορτηγά της MIT παραμένουν μία τακτική άξια αναφοράς και ερεύνης. Επίσης, με τη πρόσφατη αποκάλυψη της μυστική δράσεως της MIT με τα φορτηγά που μετέφεραν όπλα εις τη Συρία έχουμε και κάποια απτά στοιχεία. Φωτογραφίες και αριθμούς κυκλοφορίας τους, που συγκεκριμένα ήτο «06 BR 8860» και «06 DE 3290», ενώ τα συνόδευε και ένα αυτοκίνητο Fiat Linea με αριθμό κυκλοφορίας «31 Y 5060». Όλοι οι αριθμοί αυτοί ήτο ανύπαρκτοι-πλαστοί και ήτο και ένας εκ των λόγων για τους οποίους διατάχθηκαν να ελεγχθούν.+
Η ερευνητική δημοσιογραφική ιστοσελίδα «Nordic Monitor» το 2019 κατάφερε να αποσπάσει διαβαθμισμένα έγγραφα από αυτή την υπόθεση που ρίχνουν φως στις τακτικές της MIT στη χρήση φορτηγών σήμερα. Σύμφωνα, με αυτά τα έγγραφα η υπόθεση μας ξεκινάει στις 7 Δεκεμβρίου του 1993 όταν ξεκίνησε μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση ενοικίασης οχημάτων στη Τουρκία, η επιχείρηση «Çalıkıran», ή ελληνιστί Τσαλικιράν, από την οικογένεια Τσαλικιράν. Σήμερα, την επιχείρηση διοικεί ο Ισχάν Τσαλικιράν που βλέπετε στη συνέχεια.
Η επιχείρηση μεγάλωσε σταδιακά και άρχισε να προσφέρει και υπηρεσίες ενοικίασης διαφόρων οχημάτων όπως αυτοκίνητα πολυτελείας, φορτηγά, οχήματα ειδικών χρήσεων, κτλ. Η οικογένεια Τσαλικιράν ποτέ δεν έκρυψε τη βαθιά υποστήριξη της εις το καθεστώς το Ερντογάν, το οποίο την ανταμείβει συχνά με συμβάσεις εργασίας για ενοικίαση οχημάτων για κρατικές υπηρεσίες. Ακόμα και οι λιμουζίνες από το παλάτι του Προέδρου Ερντογάν, είναι από την εταιρία «Çalıkıran» όπως γράφει ο ίδιος ο Ισχάν Τσαλικιράν στις σελίδες του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτός ο τόσο έμπιστος εξωτερικός συνεργάτης του καθεστώτος Ερντογάν έφτασε το 2019 να ανοίξει το υποκατάστημα που βλέπετε στη συνέχεια εις τη διεύθυνση Yeni Batı Mahallesi 2402 Sokak No.21 στη περιοχή Γιενιμαχαλέ της Άγκυρας. Γιατί έχει αυτό όμως σημασία;
Γιατί βρίσκεται κυριολεκτικά στην ίδια περιοχή της Άγκυρας όπου βρίσκεται το κτήριο των κεντρικών γραφείων της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών, της MIT. Της υπηρεσίας που ενοικίαζε τα φορτηγά για τη παράνομη μεταφορά όπλων σε τζιχαντιστές από αυτόν τον επιχειρηματία τουλάχιστον από το 2014. Βλέπετε ενδεικτικά τα δύο αυτά σημεία καλύτερα στον ακόλουθο χάρτη, λίγο παραπάνω από 10 χιλιόμετρα μακριά.
Κάπως έτσι, η MIT ενοικίαζε φορτηγά από την εταιρεία «Çalıkıran», έπειτα τους τοποθετούσε ανύπαρκτες-πλαστές πινακίδες, και μετέβαιναν εις τον αερολιμένα Εσένμπογκα σε ένα διάδρομο κλειστό για περιστατικά έκτακτης ανάγκης.
Σύμφωνα με μία 30-σέλιδη μελέτη για το συγκεκριμένο γεγονός από το «Truth in Journalism» χιλιάδες τέτοιες αποστολές είχαν ολοκληρωθεί μέχρι να εντοπισθεί η συγκεκριμένη, παραβιάζοντας το διεθνές δίκαιο αλλά ακόμα και τους νόμους της ίδιας της Τουρκίας περί διακίνησης όπλων.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι παρότι αυτή είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη για τα «φορτηγά της MIT», δεν είναι η μόνη.
Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι αυτή η ιστορική αναδρομή στη χρήση φορτηγών για μυστικές δράσεις της MIT ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1990 έως και σήμερα, δείχνει έμπρακτα ότι είναι ένα μοτίβο που επιλαμβάνεται και μάλιστα για πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις.
Αφορμή για αυτό το άρθρο μας στάθηκε το βιβλίο του Μανώλη Ηλιάδη «Οι τουρκικές μυστικές υπηρεσίες και η ΜΙΤ – Τόμος Α» όπου στο κεφάλαιο περί επιχειρήσεων της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών, της MIT (Millî İstihbarat Teşkilatı, Εθνικός Οργανισμός Πληροφοριών), περιέχει μία ενδιαφέρουσα κατασκοπευτική τακτική.
Τη κεκαλυμμένη χρήση φορτηγών οχημάτων.
Σε αυτό το άρθρο μας θα δούμε τόσο αυτό, όσο και κάποιες άλλες παρόμοιες περιπτώσεις.
*** |
Αρχικά, παραθέτουμε το απόσπασμα από το βιβλίου του Μ. Ηλιάδη ώστε να είναι κατανοητό σε όλους τους αναγνώστες μας το σε τι αναφερόμασταν στην εισαγωγή του άρθρου μας.
«Στις συνήθεις μεθόδους των Τούρκων κατατάσσεται ακόμη και η χρήση φορτηγών TIR, τα οποία φροντίζουν να στέλνουν σε δρομολόγια συγκεκριμένου ενδιαφέροντος, ιδιαίτερα στη Θράκη. Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν επισημανθεί δεκάδες φορτηγών σταθμευμένων σε χωριά της Θράκης και σε διάφορα πλατώ, παρά το γεγονός ότι πρέπει να σταθμεύουν σε προκαθορισμένα σημεία, να ακολουθούν συγκεκριμένα δρομολόγια κλπ.
Φυσικά, πέραν της δυνατότητας αναγνωρίσεως οδών και της επισημάνσεως των κινήσεων ελληνικών δυνάμεων, συνιστούν ένα κατάλληλο μέσο για μεταφορά ταχυδρομείου, προπαγανδιστικού υλικού κλπ. Αρκετά από τα φορτηγά αυτά είναι εφοδιασμένα με CB’s και κινητά τηλέφωνα, που τους παρέχουν την δυνατότητα επικοινωνίας με ντόπιους συνεργάτες τους, ώστε να αποφεύγουν τους ελέγχους των ελληνικών αρχών, να συντονίζουν τα σημεία επαφών τους με συνεργάτες τους κλπ.
Μέχρι και το 1992 τουλάχιστον υπήρχαν πληροφορίες ότι η MIT είχε υπό τον έλεγχο της μία εταιρεία φορτηγών TIR τα οποία χρησιμοποιούσε σε διάφορες αποστολές, ενώ υπήρχαν ακόμη και πληροφορίες για χρήση Βουλγάρων οδηγών τουρκικής καταγωγής (από την τουρκική μειονότητα της Βουλγαρίας).
Την ίδια περίοδο, οι ελληνικές υπηρεσίες είχαν πληροφορίες για αποστολές όπλων προς τη Βοσνία μέσω των φορτηγών της εταιρείας και είχαν καταβάλει προσπάθειες για τη ματαίωση τέτοιων αποστολών, χωρίς όμως επιτυχία, δεδομένου ότι οι Τούρκοι είχαν αλλάξει τα δρομολόγια των αυτοκινήτων. Μετά την άνοδο στην εξουσία της φιλοτουρκικής βουλγαρικής κυβερνήσεως και την καλλιέργεια στενότερων σχέσεων με τα Σκόπια, τα φορτηγά της MIT μπορούσαν πλέον να ακολουθούν λιγότερο επικίνδυνα δρομολόγια και η επικίνδυνη διέλευση μέσω του ελληνικού εδάφους μπορούσε να αποφευχθεί.»
*** |
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι αυτό αφορά γεγονότα από 30 χρόνια πριν. Πως μπορούν να σχετίζονται με τη σημερινή Τουρκία; Να σας θυμίσουμε ένα εκ των μεγαλυτέρων σκανδάλων της σύγχρονης MIT από τον Ιούνιο του 2014 όταν έγινε έλεγχος σε κάποια φορτηγά που «δεν έπρεπε να ελεγχθούν» στα σύνορα Τουρκίας-Συρίας. Εκεί βρέθηκε ότι ήτο φορτηγά της MIT γεμάτα με βαρύ οπλισμό που προορίζονταν για την ισλαμική τρομοκρατική οργάνωση Αλ Κάιντα και το Ισλαμικό Κράτος στη Συρία. Βλέπετε μία σχετική φωτογραφία παρακάτω.
*** |
Παρά τις αποκαλύψεις και τη μεγάλη κάλυψη στο διεθνή τύπο, το αποτέλεσμα ήτο το αντίθετο απ’ ότι θα περίμενε κανείς γιατί ακόμα και ο Τούρκος εισαγγελέας που είχε εγκρίνει τον έλεγχο σε αυτά τα φορτηγά εφυλακίσθει από το καθεστώς Ερντογάν ως μέλος τρομοκρατικής οργάνωσης καθώς εκρίθη «μέλος» του κινήματος του Φετουλάχ Γκιουλέν που κατά το καθεστώς Ερντογάν αποτελεί τρομοκρατική οργάνωση.
Αντίθετα, κανένας από τη MIT δε διώχθηκε ποινικά παρότι η τουρκική υπηρεσία αποδέχθηκε ότι ο οπλισμός προορίζονταν για τζιχαντιστές της Συρίας και Μέσης Ανατολής.
*** |
Ο λόγος που αναφέραμε το παραπάνω περιστατικό δεν ήταν για να δείξουμε τη λογική του παραλόγου στο τουρκικό κράτος, αλλά για το ότι τα φορτηγά της MIT παραμένουν μία τακτική άξια αναφοράς και ερεύνης. Επίσης, με τη πρόσφατη αποκάλυψη της μυστική δράσεως της MIT με τα φορτηγά που μετέφεραν όπλα εις τη Συρία έχουμε και κάποια απτά στοιχεία. Φωτογραφίες και αριθμούς κυκλοφορίας τους, που συγκεκριμένα ήτο «06 BR 8860» και «06 DE 3290», ενώ τα συνόδευε και ένα αυτοκίνητο Fiat Linea με αριθμό κυκλοφορίας «31 Y 5060». Όλοι οι αριθμοί αυτοί ήτο ανύπαρκτοι-πλαστοί και ήτο και ένας εκ των λόγων για τους οποίους διατάχθηκαν να ελεγχθούν.+
*** |
Η ερευνητική δημοσιογραφική ιστοσελίδα «Nordic Monitor» το 2019 κατάφερε να αποσπάσει διαβαθμισμένα έγγραφα από αυτή την υπόθεση που ρίχνουν φως στις τακτικές της MIT στη χρήση φορτηγών σήμερα. Σύμφωνα, με αυτά τα έγγραφα η υπόθεση μας ξεκινάει στις 7 Δεκεμβρίου του 1993 όταν ξεκίνησε μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση ενοικίασης οχημάτων στη Τουρκία, η επιχείρηση «Çalıkıran», ή ελληνιστί Τσαλικιράν, από την οικογένεια Τσαλικιράν. Σήμερα, την επιχείρηση διοικεί ο Ισχάν Τσαλικιράν που βλέπετε στη συνέχεια.
Η επιχείρηση μεγάλωσε σταδιακά και άρχισε να προσφέρει και υπηρεσίες ενοικίασης διαφόρων οχημάτων όπως αυτοκίνητα πολυτελείας, φορτηγά, οχήματα ειδικών χρήσεων, κτλ. Η οικογένεια Τσαλικιράν ποτέ δεν έκρυψε τη βαθιά υποστήριξη της εις το καθεστώς το Ερντογάν, το οποίο την ανταμείβει συχνά με συμβάσεις εργασίας για ενοικίαση οχημάτων για κρατικές υπηρεσίες. Ακόμα και οι λιμουζίνες από το παλάτι του Προέδρου Ερντογάν, είναι από την εταιρία «Çalıkıran» όπως γράφει ο ίδιος ο Ισχάν Τσαλικιράν στις σελίδες του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
*** |
Αυτός ο τόσο έμπιστος εξωτερικός συνεργάτης του καθεστώτος Ερντογάν έφτασε το 2019 να ανοίξει το υποκατάστημα που βλέπετε στη συνέχεια εις τη διεύθυνση Yeni Batı Mahallesi 2402 Sokak No.21 στη περιοχή Γιενιμαχαλέ της Άγκυρας. Γιατί έχει αυτό όμως σημασία;
*** |
Γιατί βρίσκεται κυριολεκτικά στην ίδια περιοχή της Άγκυρας όπου βρίσκεται το κτήριο των κεντρικών γραφείων της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών, της MIT. Της υπηρεσίας που ενοικίαζε τα φορτηγά για τη παράνομη μεταφορά όπλων σε τζιχαντιστές από αυτόν τον επιχειρηματία τουλάχιστον από το 2014. Βλέπετε ενδεικτικά τα δύο αυτά σημεία καλύτερα στον ακόλουθο χάρτη, λίγο παραπάνω από 10 χιλιόμετρα μακριά.
*** |
Κάπως έτσι, η MIT ενοικίαζε φορτηγά από την εταιρεία «Çalıkıran», έπειτα τους τοποθετούσε ανύπαρκτες-πλαστές πινακίδες, και μετέβαιναν εις τον αερολιμένα Εσένμπογκα σε ένα διάδρομο κλειστό για περιστατικά έκτακτης ανάγκης.
Μετά τις 23:00 εκεί έφταναν αεροσκάφη της τουρκικής αεροπορίας που μετέφεραν κουτιά με βαρύ οπλισμό (οβίδες, όλμους, πυρομαχικά, κτλ.) κατασκευασμένα σε Βουλγαρία και Ρωσία. Αυτά φορτώνονταν στα φορτηγά και με στελέχη της MIT μεταφέρονταν στο τελικό προορισμό τους, σε μέλη των τρομοκρατικών οργανώσεων Ισλαμικό Κράτος και Αλ Κάιντα.
Πηγή: InvestigativeJournal.org
Πηγή: InvestigativeJournal.org
Σύμφωνα με μία 30-σέλιδη μελέτη για το συγκεκριμένο γεγονός από το «Truth in Journalism» χιλιάδες τέτοιες αποστολές είχαν ολοκληρωθεί μέχρι να εντοπισθεί η συγκεκριμένη, παραβιάζοντας το διεθνές δίκαιο αλλά ακόμα και τους νόμους της ίδιας της Τουρκίας περί διακίνησης όπλων.
Γι’ αυτό άλλωστε την έγκριση την είχε δώσει ο ίδιος ο Πρόεδρος Ερντογάν, ενώ κατά τη σύλληψη τους τα στελέχη της MIT φώναζαν στους συνοριοφύλακες ότι θα τους βγάλει έξω ο ίδιος ο Ερντογάν, όπως και έγινε, ενώ μέσα σε ελάχιστα λεπτά είχε φτάσει στα σύνορα και ο διοικητής του κλιμακίου της MIT στη περιοχή, ο Γιενέρ Ακμπαϊντάρ φωνάζοντας να τους αφήσουν ελεύθερους ενώ ασφαλώς, κανένας δε δέχονταν να ταυτοποιηθεί. Παρακάτω βλέπετε λίστες από παρόμοιες αποστολές όπλων της MIT σε τζιχαντιστές με φορτηγά από την εταιρεία «Çalıkıran».
Αξίζει να αναφέρουμε ότι παρότι αυτή είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη για τα «φορτηγά της MIT», δεν είναι η μόνη.
Περιστασιακά βλέπουμε ειδήσεις για ύποπτα κινούμενα φορτηγά σε συνοριακές περιοχές της Ελλάδος, μεταφορές λαθρομεταναστών από τη Τουρκία, κ.ά.
Ωστόσο, δεν έχει επιβεβαιωθεί από κάποια επίσημη πηγή ή διαρροή κρατικών εγγράφων εάν αυτά ήτο μυστικές δράσεις της MIT ή όχι.
Πηγή: AlJazeera.com
Πηγή: AlJazeera.com
Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι αυτή η ιστορική αναδρομή στη χρήση φορτηγών για μυστικές δράσεις της MIT ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1990 έως και σήμερα, δείχνει έμπρακτα ότι είναι ένα μοτίβο που επιλαμβάνεται και μάλιστα για πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις.
Από κεκαλυμμένες τακτικές αναγνωρίσεις κατασκοπευτικής φύσεως, έως μυστική υλικοτεχνική υποστήριξη σε αντάρτες (στη Βοσνία) καθώς και σε διεθνείς τρομοκρατικές οργανώσεις (στη Συρία). Εάν γνωρίζετε περισσότερα αντίστοιχα περιστατικά γράψτε μας στα σχόλια του άρθρου, ή επικοινωνήστε μαζί μέσω της φόρμας επικοινωνίας της σελίδος μας.
https://defensegr.wordpress.com
Τα φορτηγά της MIT στην Ελλάδα
Reviewed by diaggeleas
on
4.12.20
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Παρακαλώ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και να είστε κόσμιοι στις εκφράσεις σας. Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο με γκρικλις και ξένη γλώσσα θα διαγράφετε. Ευχαριστώ!