Τι μας συμβουλεύει το Ινστιτούτο Προπαγάνδας;
Ποια είναι η απόδειξη για τα υπέρ και τα κατά του προγράμματος εμβολιασμών με το θανατηφόρο εμβόλιο COVID-19;
Συμβολίζεται από το Ινστιτούτο με το καπέλο και τη μπαγκέτα μιας παρελαύνουσας μπάντας.
Η προπαγάνδα αυτή χρησιμοποιείται κυρίως για τη νεολαία, που με το να είναι "in", δηλαδή μέσα στο ρεύμα, ικανοποιεί ευκολότερα την ανάγκη της για παρέες, κοινωνικές επαφές, ομάδες που ξεχωρίζουν με την ιδιαιτερότητά τους και τη "τρέλλα" τους από τους συμβιβασμένους "μεγάλους" κ.λ.π.
Στη περίπτωση αυτή έχουμε διαφημίσεις ρούχων, "σνακς", δίσκων μουσικής, χώρων συγκεντρώσεως και διασκέδασης της νεολαίας κ.λ.π..
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί όμως και για τους μεγάλους π.χ. για διαφημίσεις μόδας, περιοδικών, κέντρων διασκέδασης, άγρα πολιτικών οπαδών ή ψηφοφόρων κ.λ.π.
Στη κατηγορία αυτή ανήκει και η λεγόμενη κοινωνική απόδειξη, δηλαδή η τάση να πιστεύουμε αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι άνθρωποι, ν' ακολουθήσουμε την αγέλη.
Αν ένας δικηγόρος δημιουργήσει την εντύπωση ότι "όλοι ξέρουν" ότι ένα συγκεκριμένο άτομο ψεύδεται και καλύπτει τα γεγονότα, τότε όσοι διαφωνούν με αυτή τη δήλωση θα φαίνονται σαν αναξιόπιστοι.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί όμως και για τους μεγάλους π.χ. για διαφημίσεις μόδας, περιοδικών, κέντρων διασκέδασης, άγρα πολιτικών οπαδών ή ψηφοφόρων κ.λ.π.
Στη κατηγορία αυτή ανήκει και η λεγόμενη κοινωνική απόδειξη, δηλαδή η τάση να πιστεύουμε αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι άνθρωποι, ν' ακολουθήσουμε την αγέλη.
Αν ένας δικηγόρος δημιουργήσει την εντύπωση ότι "όλοι ξέρουν" ότι ένα συγκεκριμένο άτομο ψεύδεται και καλύπτει τα γεγονότα, τότε όσοι διαφωνούν με αυτή τη δήλωση θα φαίνονται σαν αναξιόπιστοι.
Όταν μερικοί άνθρωποι επαναβεβαιώνουν πολλές φορές το ίδιο πράγμα, δημιουργείται η εντύπωση ότι μιλάνε για κάτι αληθινό.
Δηλαδή οι επανειλημμένες βεβαιώσεις δημιουργούν την εντύπωση ότι η ίδια η βεβαίωση είναι αληθινή.
Να πώς περιγράφει το Ινστιτούτο για την Ανάλυση της προπαγάνδας αυτή τη τεχνική:
"Ο προπαγανδιστής μισθώνει μια αίθουσα, νοικιάζει ραδιοφωνικούς σταθμούς, γεμίζει ένα μεγάλο στάδιο, παρελαύνει ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων σε μια παρέλαση. Χρησιμοποιεί σύμβολα, χρώματα, μουσική, κίνηση, όλες τις δραματικές τέχνες. Μας κάνει να γράψουμε γράμματα, να στείλουμε τηλεγραφήματα, να συνεισφέρουμε στο σκοπό του. Προσφεύγει στην επιθυμία, κοινή στους περισσότερους από μας, να ακολουθήσουμε το πλήθος.
Να πώς περιγράφει το Ινστιτούτο για την Ανάλυση της προπαγάνδας αυτή τη τεχνική:
"Ο προπαγανδιστής μισθώνει μια αίθουσα, νοικιάζει ραδιοφωνικούς σταθμούς, γεμίζει ένα μεγάλο στάδιο, παρελαύνει ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων σε μια παρέλαση. Χρησιμοποιεί σύμβολα, χρώματα, μουσική, κίνηση, όλες τις δραματικές τέχνες. Μας κάνει να γράψουμε γράμματα, να στείλουμε τηλεγραφήματα, να συνεισφέρουμε στο σκοπό του. Προσφεύγει στην επιθυμία, κοινή στους περισσότερους από μας, να ακολουθήσουμε το πλήθος.
Επειδή θέλει να ακολουθήσουμε το πλήθος σε μάζες, κατευθύνει την έκκλησή του σε ομάδες που συγκρατούνται ήδη με κοινούς δεσμούς ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΕΝΟΣ - ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΣ.
Έτσι οι προπαγανδιστές που κάνουν εκστρατεία υπέρ ή εναντίον ενός προγράμματος θα προσφύγουν σε μας σαν Καθολικούς, Προτεστάντες, Ορθόδοξους ή Ισλαμιστές. Σαν γεωργούς ή σαν δασκάλους, σαν νοικοκυρές ή σαν μεταλλωρύχους.
"Με τη βοήθεια όλων των άλλων τεχνασμάτων της προπαγάνδας, χρησιμοποιούνται όλα τα τεχνάσματα κολακείας για να τιθασεύσουν τους φόβους, τα μίση και τις προκαταλήψεις, τις πεποιθήσεις και τα ιδανικά που είναι κοινά σε μια ομάδα.
Έτσι η συγκίνηση μας σπρώχνει και μας τραβά προς το Άρμα της Μπάντας".
Όπως μας συμβουλεύει το Ινστιτούτο: "Δεν χρειάζεται να υπάρχει τόση πολύ βιασύνη ν' ακολουθήσουμε το ρεύμα, όπως προσπαθεί να μας κάνει να πιστεύουμε ο προπαγανδιστής.
"Με τη βοήθεια όλων των άλλων τεχνασμάτων της προπαγάνδας, χρησιμοποιούνται όλα τα τεχνάσματα κολακείας για να τιθασεύσουν τους φόβους, τα μίση και τις προκαταλήψεις, τις πεποιθήσεις και τα ιδανικά που είναι κοινά σε μια ομάδα.
Έτσι η συγκίνηση μας σπρώχνει και μας τραβά προς το Άρμα της Μπάντας".
Όπως μας συμβουλεύει το Ινστιτούτο: "Δεν χρειάζεται να υπάρχει τόση πολύ βιασύνη ν' ακολουθήσουμε το ρεύμα, όπως προσπαθεί να μας κάνει να πιστεύουμε ο προπαγανδιστής.
Όταν αντιμετωπίσουμε αυτή τη τεχνική, θα πρέπει να κάνουμε στον εαυτό μας τις παρακάτω ερωτήσεις:
1) Τι είναι αυτό το πρόγραμμα του προπαγανδιστή;
2) Ποια είναι η απόδειξη για τα υπέρ και τα κατά του προγράμματος;
3) Αδιάφορα από το γεγονός ότι άλλοι υποστηρίζουν αυτό το πρόγραμμα, θα πρέπει να το υποστηρίξω και εγώ;
4) Εξυπηρετεί αυτό το πρόγραμμα τα ατομικά και συλλογικά μου ενδιαφέροντα, ή μήπως τα υπονομεύει;
Με τη προσφυγή σε μια αυθεντία οι προπαγανδιστές προσθέτουν βάρος και ενισχύουν τις απόψεις τους.
Αν ένας ή περισσότεροι από τους ανθρώπους που βεβαιώνουν μια άποψη θεωρηθεί σαν αυθεντία, π.χ. σαν γιατρός ή σαν ένας ειδικός επιστήμονας, τότε θα πεισθούν πολύ περισσότεροι άνθρωποι. Βλέπετε δεν παίζει κανένα ρόλο αν αυτός ο επιστήμονας ή ο ειδικός είναι ο μόνος σε όλο το σύμπαν που έχει αυτή την άποψη, εφόσον είναι και ο μόνος που εμείς ακούμε.
Περιληπτικά υπάρχουν τέσσερα στοιχεία για μια επιτυχημένη έκκληση φόβου:
1) Τι είναι αυτό το πρόγραμμα του προπαγανδιστή;
2) Ποια είναι η απόδειξη για τα υπέρ και τα κατά του προγράμματος;
3) Αδιάφορα από το γεγονός ότι άλλοι υποστηρίζουν αυτό το πρόγραμμα, θα πρέπει να το υποστηρίξω και εγώ;
4) Εξυπηρετεί αυτό το πρόγραμμα τα ατομικά και συλλογικά μου ενδιαφέροντα, ή μήπως τα υπονομεύει;
Με τη προσφυγή σε μια αυθεντία οι προπαγανδιστές προσθέτουν βάρος και ενισχύουν τις απόψεις τους.
Αν ένας ή περισσότεροι από τους ανθρώπους που βεβαιώνουν μια άποψη θεωρηθεί σαν αυθεντία, π.χ. σαν γιατρός ή σαν ένας ειδικός επιστήμονας, τότε θα πεισθούν πολύ περισσότεροι άνθρωποι. Βλέπετε δεν παίζει κανένα ρόλο αν αυτός ο επιστήμονας ή ο ειδικός είναι ο μόνος σε όλο το σύμπαν που έχει αυτή την άποψη, εφόσον είναι και ο μόνος που εμείς ακούμε.
Περιληπτικά υπάρχουν τέσσερα στοιχεία για μια επιτυχημένη έκκληση φόβου:
1) μια απειλή
2) μια ειδική σύσταση για το πώς θα πρέπει να συμπεριληφθεί το ακροατήριο
3) την αντίληψη του ακροατηρίου ότι η σύσταση θα είναι αποτελεσματική στην αντιμετώπιση της απειλής και
4) την αντίληψη του ακροατηρίου ότι μπορεί να εκτελέσει τη προτεινόμενη συμπεριφορά.
Όταν οι εκκλήσεις φόβου δεν περιλαμβάνουν και τα τέσσερα αυτά στοιχεία, το πιθανότερο είναι να αποτύχουν.
Το Ινστιτούτο για την Ανάλυση της Προπαγάνδας μας συμβουλεύει όταν αντιμετωπίζουμε πειστικά μηνύματα που διεγείρουν το φόβο μας, να κάνουμε στον εαυτό μας τις επόμενες ερωτήσεις:
1) Μήπως ο ομιλητής μεγεθύνει το φόβο ή την απειλή για να κερδίσει την υποστήριξή μας;
2) Πόσο δικαιολογημένος είναι ο φόβος που μας διεγείρει ο ομιλητής;
3) Η ανάληψη της προτεινόμενης δράσης θα μειώσει πραγματικά την υποτιθέμενη απειλή;
4) Όταν τη κοιτάξουμε με απάθεια, ποια είναι η αξία της πρότασης του ομιλητή;
Όταν οι εκκλήσεις φόβου δεν περιλαμβάνουν και τα τέσσερα αυτά στοιχεία, το πιθανότερο είναι να αποτύχουν.
Το Ινστιτούτο για την Ανάλυση της Προπαγάνδας μας συμβουλεύει όταν αντιμετωπίζουμε πειστικά μηνύματα που διεγείρουν το φόβο μας, να κάνουμε στον εαυτό μας τις επόμενες ερωτήσεις:
1) Μήπως ο ομιλητής μεγεθύνει το φόβο ή την απειλή για να κερδίσει την υποστήριξή μας;
2) Πόσο δικαιολογημένος είναι ο φόβος που μας διεγείρει ο ομιλητής;
3) Η ανάληψη της προτεινόμενης δράσης θα μειώσει πραγματικά την υποτιθέμενη απειλή;
4) Όταν τη κοιτάξουμε με απάθεια, ποια είναι η αξία της πρότασης του ομιλητή;
Τι μας συμβουλεύει το Ινστιτούτο Προπαγάνδας;
Reviewed by diaggeleas
on
10.7.21
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Παρακαλώ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και να είστε κόσμιοι στις εκφράσεις σας. Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο με γκρικλις και ξένη γλώσσα θα διαγράφετε. Ευχαριστώ!